Relația dintre stres și creșterea în greutate

Operatie micsorare stomac

Relația dintre stres și creșterea în greutate

20/08/2020 Uncategorized 0
Relația dintre stres și creșterea în greutate

Relația dintre stres și creșterea în greutate

Stresul joacă un rol imens în capacitatea unei persoane de a menține o greutate sănătoasa a corpului. O persoană poate să piardă sau să câștige în greutate din cauza stresului prea mare. Este totuși mai frecvent ca stresul să facă o persoană să câștige în greutate în loc să o piardă. Creșterea ponderala poate fi rezultatul unor niveluri ridicate ale cortizolului (hormonul de stres), a comportamentelor nesănătoase induse de stres sau a unei combinații intre cele două. Singura modalitate de a reuși în prevenția obezității induse de stres, este reprezentata de reducerea factorilor stresanți din jurul nostru, sau din noi înșine.

Relația dintre stres, cortizol și creștere în greutate

Este binecunoscut faptul că nivelul crescut de stres duce la creșterea nivelului cortizolului din sânge. La rândul său, acest lucru poate duce la creșterea în greutate. Glandele suprarenale tind să elibereze adrenalină și cortizol ori de câte ori sunteți stresat. Drept urmare, nivelul glucozei din sânge va creste. Astfel, organismul capătă energia necesara pentru a scăpa de situația riscantă. După un timp, amenințarea scade, și la fel și nivelul de adrenalina. De asemenea, glicemia va scădea.

Acesta este momentul exact în care cortizolul intră în acțiune, și va cere să vă reînnoiți rapid sursa de energie. Si, pentru a va reface rapid energia, veți mânca. În cele mai multe cazuri, avem tendința de a consuma exact alimentele dulci, bogate în zahar, deoarece zahărul sau glucoza ne ajuta în câștigarea energiei pierdute, într-un mod rapid. Dezavantajul consta în consumul de prea mult zahăr și acest fapt poate duce la creșterea în greutate. Corpul nostru tinde să păstreze acest zahăr, în special după o situație stresantă. Această energie este păstrată în cea mai mare parte sub formă de grăsime abdominală, care este și cea mai dificil de pierdut. Așa începe ciclul vicios. Devii stresat, corpul tău va elibera cortizolul, vei câștiga în greutate, apoi vei mânca mai mult zahăr și vei creste ponderal și mai mult. Un alt mod prin care cortizolul poate duce la creșterea în greutate este prin încetinirea metabolismului. Chiar dacă nu mâncați alimente bogate în grăsimi și zahăr, cortizolul vă poate afecta în continuare. Dacă te stresezi prea mult, metabolismul tău va încetini, iar mâncarea pe care o consumi se va păstra sub formă de grăsime.

Sfaturi pentru a face față stresului

Relația dintre stres și creșterea în greutate fiind dovedita, exista și o veste buna. Vestea bună este că stresul este reversibil, ceea ce înseamnă că puteți rupe cu ușurință acest ciclu vicios. Tot ce trebuie să faceți este să îl recunoașteți și să încercați mai multe moduri de a-i face față.
Câteva dintre metodele vă vor ajuta în prevenirea obezității:

  • Relaxați-va
  • Dormiți bine
  • Fiti activ fizic
  • Vorbiți cu un prieten
  • Țineți un jurnal
  • Citiți o carte
  • Luați legătura cu părțile dumneavoastră creative

In cazul în care simți că nimic nu funcționează pentru a reduce nivelul stresului, cel mai bine este să va întâlniți cu un profesionist. De asemenea, dacă continuați să creșteți în greutate, puteți încerca un tratament chirurgical pentru obezitate, care va va ajuta sa scăpați definitiv de kilogramele în plus. Operația de gastric sleeve (micșorare stomac laparoscopic) poate fi soluția, și în cazul dumneavoastră. O intervenție bariatrica vă va ajuta să pierdeți în greutate și să vă reduceți și stresul.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Call Now Button