10 moduri sa opriți mâncatul emoțional

O poveste familiară

Ați avut o zi lungă și stresantă la muncă. Ideea de a găti cina pare mult, mai ales atunci când există o pungă plină de chipsuri sărate în cămară. Porniți televizorul, și vă așezați comod. Înainte de a realiza, spectacolul TV s-a încheiat și punga cu chipsuri este goală. Va simțiți depășit, si vinovat, pentru că nu v-ați respectat obiectivele de alimentație sănătoasă. Sigur, promiteți să mâncați doar batoane de morcov mâine! Cu toate acestea, stresul și epuizarea care au determinat devorarea pungii cu chipsuri, nu vor dispărea peste noapte.

Ce înseamnă alimentație emoțională?

In momentele noastre cele mai proaste, este cel mai probabil să ne implicăm în alimentația emoțională. Când suntem obosiți, stresați sau triști, este ușor să folosim mâncarea ca sursă de confort. Alimentele bogate în zahăr, sare și grăsimi pot, de asemenea, activa centrul de recompensă al creierului, ceea ce poate crea un efect asemănător dependenței. Aceste alimente vă vor face să vă simțiți bine în acel moment, ceea ce va poate determina să consumați alimente în exces ca si modalitate de a scăpa temporar de emoțiile negative. Acest consum alimentar emoțional devine adesea un ciclu de stres și supraalimentare, ceea ce accentuează stresul.

Cu toate acestea, este posibil să întrerupeți ciclul și să vă resetați tiparele emoționale de mâncare. Cheia este să fiți conștient de ceea ce declanșează alimentația emoțională și sa învățați mecanisme sănătoase de a face față acestor triggeri. Există mai multe instrumente pe care le puteți folosi pentru a vă ajuta să adoptați obiceiuri mai sănătoase atunci când vă aflați într-un spațiu negativ.

Managementul sănătos al stresului: sfaturi pentru a opri alimentația emoțională

Fiți atenți la factorii declanșatori: Ce vă stresează? Scrieți o listă cu cei mai mari factori de stres. Puteți face ceva pentru a ameliora o parte din acest stres, cum ar fi stabilirea unor limite sănătoase in a va vedea cu prietenii și familia sau ușurarea programului dvs. ocupat? Este imposibil să elimini tot stresul din viața ta. Totuși, ia în considerare ceea ce oamenii, lucrurile și situațiile provoacă cel mai mult stres.

Găsiți inspirație pentru a diminua stresul dumneavoastră

O mare parte a ruperii ciclului de alimentație emoțională este învățarea obiceiurilor sănătoase. Gândiți-vă la câteva lucruri pe care le puteți face pentru a face față emoțiilor negative în loc să vă îndreptați spre mâncare ca si confort. De exemplu, puteți să ascultați playlist-ul muzical preferat și să mergeți la plimbare. Puteți să faceți exerciții de yoga, sau să practicați exerciții de respirație profundă sau exerciții fizice intense.

Creați un jurnal de stil de viață

Păstrarea unui jurnal de stil de viață vă va ajuta să fiți conștienți de ceea ce mâncați, cât de mult, ce simțiți când mâncați și cât de foame vă este. Veți vedea probabil, că apar modele care vă vor ajuta să aflați mai multe despre legătura dintre mâncare și starea de spirit. Puteți folosi aceste cunoștințe pentru a vă ajuta să fiți conștienți de ce emoții și situații vă determină să utilizați alimentele ca mijloc de ameliorare a stresului pe termen scurt.

Verificați-vă foamea

Este important să aflați diferența dintre foamea reală și pofta de mâncare. De exemplu, dacă ați mâncat deja micul dejun, dar doriți un frappe delicios, cu zahăr, din cafeneaua preferată în timp ce mergeți la serviciu, probabil că nu vă este foarte foame. Oferiți poftelor de mâncare ceva timp să treacă, în loc să va răsfățați de fiecare dată.

Luptați cu plictisul ca sa evitați mâncatul emoțional

Ești obișnuit să guști pentru a ușura plictiseala. Ce poți face când te plictisești, în loc de a gusta fără sa te gândești?  Scrieți o listă și țineți-o la îndemână pentru următoarea dată când sunteți tentați să luați gustări ca si modalitate de a pierde timpul. Puteți să faceți o plimbare, să vă jucați cu animalul dvs. de companie, să citiți o carte, să urmăriți o serie nouă pe Netflix, să navigați pe internet, să sunați un prieten, să ascultați și să dansați pe muzică. Puteți adopta, de asemenea, un hobby distractiv și creativ, cum ar fi sa picați sau colorați de exemplu.

Construiți-va un grup de susținere

Crearea unei rețele sociale de susținere este o parte importantă a gestionării stresului. Discutați cu familia sau prietenii și faceți un efort pentru a petrece mai mult timp cu ei. De asemenea, puteți contacta grupuri de sprijin din comunitatea dvs. pentru a întâlni oameni noi, care au aceleași idei.

Abordați direct tentația

Este bine să vă răsfățați uneori cu mâncărurile preferate, așa ca si confort, dar fiți conștienți de alimentele cărora le este greu să le rezistați. Dacă vă este greu să controlați cât de mult mâncați din alimentele preferate într-o singură ședință, evitați să păstrați acele alimente acasă. De exemplu, în loc să cumpărați un recipient întreg de înghețată pentru a-l păstra în congelator, faceți din înghețata o delicatesa pe care o consumați  în afara casei.

Păstrați gustări sănătoase în jur

Dacă vă este foame între mese, asigurați-vă că aveți gustări sănătoase disponibile. Opțiunile sănătoase de gustări includ fructe, legume feliate și o eventuala mână de nuci. Păstrarea gustărilor convenabile și sănătoase lângă dumneavoastră și aprovizionarea bucătăriei cu opțiuni sănătoase, va face mai alegerile hrănitoare mai facile.

Evoluați zi de zi

Pe măsură ce vă schimbați obiceiurile, nu vă așteptați la o perfecțiune imediată. Mâncatul emoțional nu dispare brusc. Dacă vă confruntați cu un obstacol în progresul dvs., nu vă stresați. Luați în considerare ce puteți învăța din fiecare aliment mâncat aiurea, pentru a preveni acest lucru în viitor. Puteți preveni mâncatul emoțional. Fiți mândri de fiecare schimbare pozitivă pe care o faceți. Amintiți-vă că fiecare zi este o nouă oportunitate in a face alegeri sănătoase.

Citiți si gândiți-va la opțiunile de slăbire sigura pe cale chirurgicala

Dacă luați în considerare opțiunile de slăbire, s-ar putea să constatați că doar dieta și exercițiile fizice nu vă oferă rezultatele de care aveți nevoie. Vi se va părea ca nu puteți stăpâni mâncatul emoțional. Operația de scădere în greutate (micșorare stomac, bypass gastric), combinată cu modificări ale stilului de viață in direcția sănătoasă, vă poate ajuta să vă atingeți obiectivele de sănătate și bunăstare. Aflați mai multe despre procedurile noastre de intervenție chirurgicală pentru scăderea în greutate și explorați poveștile de succes ale pacienților noștri, pentru a descoperi modul în care chirurgia bariatrica vă poate schimba viața.

Vă aștept să programam o consultație bariatrica, pentru a discuta despre obiectivele dvs. unice de sănătate și despre ce intervenție chirurgicală de slăbire ar fi potrivită pentru nevoile dumneavoastră.

Lasa un comentariu

vezi si alte articole ...

Call Now Button