Exerciții după chirurgia bariatrica

Exerciții după chirurgia bariatrica

Există o varietate de exerciții după chirurgia bariatrica pe care le puteți realiza în timp ce vă recuperați după o intervenție bariatrică (gastric sleeve, bypass). Pe măsură ce progresați, veți putea adăuga exerciții mai complexe la antrenamentul dumneavoastră.

După intervenția bariatrica vă pregătiți pentru un nou capitol din viața dumneavoastră. Un capitol care include alegeri alimentare sănătoase și exerciții fizice regulate, rezultând astfel un nou corp, mult îmbunătățit!

În funcție de nivelul de fitness anterior, medicii vă recomandă să nu vă angajați în activități mai extenuante decât mersul pe jos în primele 30-90 de zile după operație. Iată câteva dintre cele mai bune exerciții după chirurgia bariatrica, pe care le puteți utiliza în timpul fiecărei etape de recuperare după operație.

Exerciții cu impact redus (2-4 săptămâni după operație)

În primele două săptămâni ar trebui să vă concentrați asupra recuperării, înainte de a începe exerciții fizice. După ce vă simțiți capabil (și aveți permisiunea medicului dumneavoastră), puteți începe să efectuați exerciții cu impact redus, cum ar fi:

Exerciții din poziția șezând

  • Ridicați picioarele – in timp ce stați pe scaun de exemplu, ridicați picioarele.
  • Rotații ale umerilor – rotiți umerii înapoi și înainte.
  • Rotații ale brațelor – ridicați brațele la înălțimea umerilor și deplasați-le în mici rotații circulare înainte și înapoi.

Mersul pe jos

Este unul dintre cele mai simple lucruri pe care le puteți realiza, dar și unul dintre cele mai eficiente moduri in a va construi rezistența fizica. Începeți mergând ușor doar 10 minute, de două ori pe zi. Creșteți ușor ritmul până când puteți face ușor o plimbare de 30 de minute.

Aerobic și cardio (1-3 luni după operație)

La o lună după operație ar trebui să puteți începe câteva exerciții după chirurgia bariatrica mai dificile. Asigurați-vă că avansați in efortul fizic în propriul dumneavoastră ritm, și că țineți legătura cu chirurgul bariatric dacă aveți întrebări sau nelămuriri. Chirurgul dvs. ar trebui să vă poată spune cele mai bune exerciții pentru situația dvs. unică. Iată câteva exerciții cardio eficiente cu impact redus:

Ciclism

Mersul cu bicicleta este un exercițiu extraordinar, ușor pentru articulații. Încercați să mergeti cu bicicleta cel puțin 30 de minute pe zi, de 3 ori pe săptămână.

Înotul

Unul dintre cele mai eficiente exerciții fizice, cu una dintre cele mai scăzute rate de accidentare. Puteți alege să înotați câteva ture de doua ori pe săptămâna la un bazin de înot.

Antrenament de forță (4 luni după operație)

Antrenamentul de forță poate include utilizarea aparatelor de greutate, a greutăților „libere” (greutăți de mână) și a benzilor de rezistență. Antrenamentul de forță nu este recomandat în primele trei luni după operație. Ca și în cazul tuturor programelor de exerciții, este foarte important să consultați medicul înainte de a începe un program de antrenament de forță.

Sfaturi

  • Este foarte important să adoptați o postura corectă atunci când faceți antrenament de forță. Acest lucru va ajuta la prevenirea rănirilor.
  • Când începeți un program de antrenament de forță, poate fi util să angajați un antrenor personal. Instructorul sau antrenorul vă va arăta modul corect de utilizare a echipamentului.
  • Antrenamentele de forța trebuie să fie întotdeauna precedate de o încălzire de 10-15 minute (cum ar fi mersul pe jos, utilizarea benzii de alergat, mersul pe bicicletă). Acest lucru va crește temperatura corpului, și va pregăti articulațiile și mușchii pentru antrenament.

Obiective și motivație

Este important să păstrați obiective și motivații pentru a realiza exerciții după chirurgia bariatrica. Se recomandă ca pacienții să facă efort fizic (după ce au acordul chirurgului) timp de 30 de minute în majoritatea zilelor săptămânii. Pentru pacienții care tocmai încep, poate fi util să împărțiți cele 30 de minute în sesiuni de 3-10 minute.

Sfaturi pentru realizarea frecventa a unui exercițiu fizic

  • Începeți programul de exerciții treptat și progresați încet în timp.
  • Variați antrenamentele pentru a atenua plictiseala.
  • Elaborați obiective specifice, realiste și realizabile.
  • Anticipați obstacolele – aveți un plan de rezervă.
  • Păstrați pantofii de mers sau hainele de exerciții în mașină.

Lasa un comentariu

vezi si alte articole ...

Call Now Button